hayvanlar alemi- taklidi oyun

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan atılgan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 2:35
Puanları 0
Solutions 0
Katılım
19 Kas 2011
Mesajlar
1,254
Tepki Skoru
4
Puanları
0
Konum
konya
@atılgan
TAKLİT OYUNLARI

10. ETKİNLİK ADI: HAYVANLAR ALEMİ
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Psikomotor Alan Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanım 4.Sözel yönergelere uygun olarak yürür. Amaç 5. Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanım 5. Tek-çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider.
Sosyal Duygusal Alan Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme Kazanımlar 2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır. 7. Gerektiğinde lideri izler. 9. Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar. 10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
Bilişsel Alan Amaç 2. Olay ve varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme Kazanımlar 1. Olay ve varlıkların özelliklerini karşılaştırır. 2. Olay ve varlıkların özelliklerini söyler. Amaç 11. Günlük yaşamda kullanılan belli başlı sembolleri tanıyabilme Kazanım 1. Gösterilen sembolün anlamını söyler.
MATERYALLER: Üzerinde hayvan resimleri bulunan 27 adet resimli kart
ÖĞRENME SÜRECİ
Eğitimci kullanacağı alanı düzenler.Çocuklara bir sirke gittiklerini ve orada hangi hayvanları görmek istediklerini hayal etmelerini ister.Eğitimci çocuklara aşağıdaki soruları sorar:
Sirkte hangi hayvanlar vardı? En çok hangi hayvanın sirkte bulunmasını istediniz? Düşündüğünüz hayvanlar nerede yaşıyor? Düşündüğünüz hayvanlar nasıl hareket ediyor? Siz hangi hayvan gibi yürümek isterdiniz? Neden?
Eğitimci bu soruların cevaplarını çocuklardan aldıktan sonra hepsinin alanın ortasında bir dai-re oluşturarak oturmasını ister. Daha sonra her çocuğa birer adet arkasında değişik hayvan re-simleri bulunan kartları dağıtır. Kartları iyi saklamaları ve arkadaşlarına göstermemeleri iste-nir. Eğitimci verdiği talimatlara göre her çocuğun elinde bulunan resimleri taklit etmesini söy-ler. Şu komutlarla oyun başlatılır:
Şimdi bütün kuşlar üçer defa kanat çırparak uçmaya başlasın. Denizde yaşayanlar yüzerek 5 adım ilerlesin. Sürünerek hareket eden canlılar ise yerde kendi etrafında dönerek ileri ve geri hareket etsinler. Kediler ise dörder adım geri doğru gitsinler. Şimdi tüm canlılar verdiğim ritme göre hareket etsinler. (Bir ritim bir adım)
Eğitimci ellerini ritmik olarak vurur ve çocuklar ritme uygun olarak yürürler. Eğitimci ritmi arttırabilir, yavaşlatabilir, değişik ritimler verebilir. Oyunun sonunda eğitimci yine ritimle yü-rüyerek yerlerine geçmelerini sağlar.
Eğitimci değerlendirme aşamasında çocuklara şu soruları yöneltir:
Her hayvan için neler hissettiklerini sorar? Havada uçmak nasıl bir duygu? Denizde yaşamanın ne gibi zorlukları olabilir? Kedi gibi yürümek ne size ne hissettirdi? En çok hangi hayvan gibi hareket etmek isterdiniz?
Soruların cevapları alınır ve bu konuyla ilgili çocukların kendilerini ifade etmelerine olanak verilir.
 
teşekkürler
 
hayvanların resimleri de olsa daha iyi olabilirdi yine de güzel bir drama teşekkürler
 
Teşekkürler.
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst