Gösteriler

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Ufuk_Arslan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 1:07
Puanları 0
Solutions 0
Katılım
27 Haz 2007
Mesajlar
76
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
45
Konum
çorum/osmancık
@Ufuk_Arslan
Sayın meslektaşlarım sadece bende mi sorun var yoksa benden başka da bu konudan şikayetçi olanlar da var mı öğrenmek istiyorum.. 3 sene önce atandım o sene bir sene sonu gösteri yaptırdım ve 2 senedir yaptırmıyordum. bu sene anneler günü için bişeyler hazırlayıp anneleriyle birlikte hoşça vakit geçirebilecekleri bir etkinlik düzenlemek istedim. ama yaklaşık iki aydır çalışma yapıyoruz ve hala tam olarak yapamıyorlar hem onlar hem de ben iyice sıkılmış durumdayız. çocuklarımın psikolojilerini bozuyorum ve bu beni üzüyor. okul öncesi demek gösteri çocuğu demek değil ki bütün kurumlarda daha hiçbir gelişimi tamamlanmamış yavrularımızı kalabalığın önüne çıkartıp bakın ben neleri başardım der gibi olmadık gösteriler yaptırmaya uğraşıyoruz.. iki senedir aldığım tepkilere cevap vermekten bu sene tamam yaptıracam dedim ama birdaha kimse bana böyle birşeyi yaptıramayacak sanırım. çocuklarının eğitimiyle ilgili bişeyler görmek istiyorlarsa buyursunlar gelsinler. herşeyimiz gayet şeffaf.. ama gösteri çocuğu mantığına her zaman karşı çıktım çıkacağım da! yoksa ben mi yanlış düşünüyorum fikir paylaşımında bulunmak isteyenleri bekliyorum.
 
bencede gösteri amaçlı çalışmalar hiç hoş değil ama maalesef bizim milletimiz tribüne oynamayı da oynatmayıda sevior..yazıkki öğretmenlerin açıklaması önemli değil bu konularda.kamera olayındada öğretmenelr değil psikologların sayesinde karar alındı eğer biz ağzımızı açarsak başaka ne işin,z var bir gösteriden ne kaybedersiniz derler psikolojk danışmanlar çocuk psikolojisi alanında uzman kişiler bu konuya el atmalı saçma sapan gösteriler yüsünden çocuklar telef oluyor ne uğruna ..ilk yılımda anneler günü hazırladım yoğun istek üzerine ve annelerim gösteriyi izlemek yerine sohbeti tercih etti ben 2 ay faranjitle tonsilitle boğuşarak hazırlamıştım gösteriyi kimse bana anneler günü filan yaptıramas.bişeyide anlamış durumdayım basit müzikli ve basit hareketli oyunları seçiorum şenlik için ..merak ettiğim şeyse okul öncesi eğitim zorunlu hale gelincede bu tür saçmalıklar devam edermi?yazık bu memlekete.yanlış düşünen biz değiliz hocam merak etmeyin üzüntünüzüde pek çok öğretnmenin ortak derdi bence..inş herşey bi an önce yoluna girer.herşey eğitim adına yapılır..kolay gelsin.
 
hocam benim bildiğim kadarıyla okul öncesinin gösteri hazırlaması gecerli değil .çünkü hazırladığımız günlük plana gösteri çalışması yaptık gösteriye hazırlandık yazamıyoruz .bunu stada ben bilmediğim için planda yazmıştım hocam uyardı yazma yasak dedi çıkardım sonra usta öğretiçi kursunda gelen öğretmenlerimize ki hepsi kurum müdürleriydi uzman öğretmenler evet yasak dediler. gösterilerde herzaman yapılan etkinlikler olarak yani ben bunu gösteri için hazırlamadım bu etkinlikleri sene içinde öğrettim şimdi sergiliyorum şeklinde kamufle ediliyor ama aslında özel olrak gösteri için hazırlanıyor ve bu yasak
 
ben yukarda yazdığım mesajımı düzeltmek istiyorum . yanlış biliyormuşum çocukların gelişimine uygun ve zorlamayacak şekilde gösteri düzenlenebilirmiş ve planda yer verilmeliymiş. bu bilgiyi bana veren öğretmenimize burdanda teşekkür edyorum kimseyi yanlış bilgilendirmek istemem.
 
bence de çok yanlış bu gosterıler...benım hazırladıgım gosterı basıt bır şey ama çocukların kucuk olması işimi zorlastırıyor. 17 ogrencım var gosterı 10 kısılık bır kısı gelmese bile prova yapamıyorum. cocuklar mevsım degıstıgı ıcın sureklı hasta bazen ben dahıl oluyorum gosterıye. çocuklar hıc calısmak ıstemıyorlar,onları motıve eden tek sey yeni kıyafet alınacak olması:) en cok korktugum sey de gosterı günü onca ınsan ıcınde kotü bir tecrube yasayıp ılerıkı donemlerde bunu genellemeleri.
 
sakın böyle düşünmeyinnn. o kadar tatlı oluyorlarki gösteri sırasında gülmekten içeriği anlamıyor zaten veliler çocuklarına gururla bakıyorlar biz hazırladığımız için çok eksik görüyoruz ama veliler bilmedii için onlara güzel görünüyor.

size bi anımı anlatayım özel bale hocası rus gösteriyi hazırladı her şey yolunda onun gösteri öncesindede ispanyol dansı var birinde siyay iç camaşırıı birinde beyaz kullanılacak . beyaz çamaşır kalmış. tütünün altıda ve papatya gibi tütü siyah çamaşırla çıktı. finalde tam velilere doğru yere kapandılar . bütün salon kahkahaya tutuldu uzun süre güldüler. biz bile arkada kendimizi tparlayamadık.
böyle aksilikler kötü değil hoş anılar olarak zihinlerde kalıyor endişeniz olmasın çook güzel olucaktır
 
ufuk hocam o kadar haklısınızki bizde 23 nisan ve anneler gününe hazırlanıyoruz ve çocuklar resmen işkence çekiyo. çocuklar şirin görünüyo aileleri grur duyuyo bunlar bence o kadarda gerekli şeyler değil dediğiniz gibi eger veliler çok istiyolarsa gelsinler çocuklarının oyun içinde neler başarabildigini eğitim ortamında görsünler. inanın çocuk normalde şarkıyı söyleyebiliyo ama biz önemli bir güne hazırlanırken sölemiyo .tek başına çocukla çalışma yapılıyo çocuk bıkıyo oyun oynamak istiyo ama illa onu ögrenecek. veli geliyo çocugum etkinlikte yer alsın ama hangi etkinlikte çocuguna sordunmu yada çocugunun neyde başarılı olacagını biliyomusun hayır ne olursa olsun çocugun ilgi alanı yada degil veli onu izleyecek görecek videoya çekip sülaleye izletecek amaç bu. bence bırakın çocukları istedikleri gibi geçirsinler onlara hediye edilen 23 nisanları bırakın velilere kendilerinin yaptıgı bir resmi versinler anneler günü hediyesi olarak, veliler onu sergilesin grurla. hatırlarsanız bizleride zorla 19 mayıslara hazırladılar eziyet çektik bize armagan edilen o günü sanki başkalarına hediye edilmişte bizde orda mecburen görevi yerine getimek için bulunuyomuş gibiydik isteyerek zevkle yapmadık günümüz eziyetle geçti resmen.biz büyüklerin bile dayanamadıgı bu hazılıklara karşı çocuklarımızı ziyan etmeyelim bence.
 
haklısınız....gösterilerde okul önc çocuğuyla çalışmak inanılmaz zor...hem öğr hem öğrenci mutlu olmuyor çalışırken....öğrenciler multu olsa belki bi nebze öğretmen zorlanarak çalışabilir...
ama veli cocuğunun ilk okulunda cocuklarından bişey görmek istiyor.bilmiyorki o yaştaki çocuk ilköğretimdeki öğrenciler kadar çalışabilecek potansiyelde değil...
birazda gösteriyle öğretmen kendini ve öğrencileini sanırım göstermiş oluyr acıkcası...
sonuç olarak bir gösteri yapmak gercekten zor,gösteri yapan öğretmenleride burdan taktir adiyorum acıkcası...
 
ufuk hocam o kadar haklısınızki bizde 23 nisan ve anneler gününe hazırlanıyoruz ve çocuklar resmen işkence çekiyo. çocuklar şirin görünüyo aileleri grur duyuyo bunlar bence o kadarda gerekli şeyler değil dediğiniz gibi eger veliler çok istiyolarsa gelsinler çocuklarının oyun içinde neler başarabildigini eğitim ortamında görsünler. inanın çocuk normalde şarkıyı söyleyebiliyo ama biz önemli bir güne hazırlanırken sölemiyo .tek başına çocukla çalışma yapılıyo çocuk bıkıyo oyun oynamak istiyo ama illa onu ögrenecek. veli geliyo çocugum etkinlikte yer alsın ama hangi etkinlikte çocuguna sordunmu yada çocugunun neyde başarılı olacagını biliyomusun hayır ne olursa olsun çocugun ilgi alanı yada degil veli onu izleyecek görecek videoya çekip sülaleye izletecek amaç bu. bence bırakın çocukları istedikleri gibi geçirsinler onlara hediye edilen 23 nisanları bırakın velilere kendilerinin yaptıgı bir resmi versinler anneler günü hediyesi olarak, veliler onu sergilesin grurla. hatırlarsanız bizleride zorla 19 mayıslara hazırladılar eziyet çektik bize armagan edilen o günü sanki başkalarına hediye edilmişte bizde orda mecburen görevi yerine getimek için bulunuyomuş gibiydik isteyerek zevkle yapmadık günümüz eziyetle geçti resmen.biz büyüklerin bile dayanamadıgı bu hazılıklara karşı çocuklarımızı ziyan etmeyelim bence.
beni yanlış anlamışsınız ben diğer arkadaş gösterim nasıl olacak bilmiyorum umarım iyi gecer yazısına hitaben yazdım .....

anne baba gurur duyduğu için eksiklikleri görmüyor çok önemsemeyin demek istedim rahat olması için..

amaçım gösterilerin olması gerektiğini savunmak değildi söylediklerinize katılıyorum ama beni yanlış anlamışsınız amacım sadece moral vermekti gösteri yapılması gerektiğini yada doğru olup olmadığını savunmak değil..
 
gösteri anasınıfı çocukları için gerçekten zor.sınıfta çoşkulu yaparken rahatlar ancak kalabalığın içine girdiklerinde çekiniyorlar.ben bakın bende yanınızdayım sizi yönlendireceğim diyerek çocukları rahatlatmaya çalışıyorum.bence çocukları bu kadar kasmaya gerek yok sonuçta onlar çocuk.yıl boyunca yaptıkları sergiye konulup ailelere gösterilebilir.eğlenceli yarışmalar düzenlenebilir.bu daha çok hoşlarına gider.
 
gösteri çocukların seviyesine uygun seçilirse çok keyifli geçiyor. benim çocuklarım 23 nisan çalışması yapmak için can atıyorlar adeta .zaten çocuklara zor hareketler öğretmek için harcanan çaba boşuna oldukça basit hareketler seçilmeli.kıyafetlerin içinde hiç bişeyyapmasalar bile çok şirin gözüküyolar
 
Ansınıflarında özellikle okul idareleri ve ilçe M.EM.lükleri göseri yapmayı bir başarı olarak görmeye başladılar.Çünkü okulöncesi öğrencileri sadyumda büyük öğrencilerle beraber gösterilere katılıyorlar ve öğretmenler bunlara zorlanıyorlar.Bu tarz çalışmalar velilerin hoşuna gidiyor olabilir ancak bu (!)gösteriler amacını aşmaya başlamıştır özellile İzmir'in bazı ilçelerinde .Bu gibi uygulamalar bizim gibi bazı okulöncesine gönül vermiş birçok eğitimciyi rahatsız etmektedir ancak anuni haklarımızı kullanarak en az seviyede kaılmaya çalışıyoruz.Başarılar.....
 
yorumlarıyla katılan bütün arkadaşlara teşekkür ediyorum, yalnız olmadığımı hissettim şimdi.. bu konuya yasal zeminde bir çözüm bulunması gerektiği konusunda hem fikir olduğumuza sevindim.
 
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramında öğrencilerimden biri gösteri öncesi ağlamaya başladı çıkmak istemedi gerçekten zor bir durum birileri eğlensin diye çoçuklar perişan oluyor gerçekten bunun bir yasal zemini olmalı,önümüzdeki günlerde okul öncesi eğitim şenliği adı altında yine gösteriler olacak birileri beğenecek; öğretmenler gerilerecek,öğrenciler üzülecek ,diğerleri sevinecek...
 
BU YIL 23 NİSANA İSTEYEN ÖĞRENCİLERİM KATILDI YÖRESEL FOLKLÖR OYNADILAR ve çok zor değildi öle çocukları kasan birşey değildi ritimle hareket etmeyi öğrendiler. yılsonu gösterisi içinde önceden karar almak gerekiyo hepimiz biliyoruz. 1 dönemin sonlarına doğru serbest zaman etkinliğinde on dakika kadar çocukları deniyordum tiyatrolarda veya rontlarda ne kadar başarılılar tabi bu önemli değil sınıfta zaten hepsini yapıyoruz ama toplum içinde yapmaları oraya çıkma cesareti göstermeleri çok önemli. ve sonuçda çocukların bu yıl inanılmazdılar prova yaparkende zaten çok az prova yaptık inanılmaz eğlendiler ve yıl sonu gösterimizde hem eğlendiler hem eğlendirdiler doğaçlamalar bile yapıldı. bu buyılki çocuklarıma özel önceki 2 yıl gösteri hazırlarken mahvolduğum çocukları sıktığım günlerde oldu ama önceden denemekte fayda var bu yıl eğer yapamayacak olsalardı yıl sonu gsterisi yapmayacaktım. hem anneler günü kutlaması hem yıl sonu hem mezuniyet ve diploma töreni yaptık çocuklarımda eğlendik eğlendirdik... zorlamanın manası yok diyorum denemede fayda var tabi sizide çok yormayacaksa. ben bu yıl inanılmaz keyif aldım
 
ben de gösteri yapma taraftarı olmayanlardanım. Gösteri yerine velilerinde katıldığı yarışmaların, müziğin, balonların, vb öğelerin yer aldığı akışına bırakılmış yapılandırılmamış etkinlikleri tercih ediyorum. Bir şey daha eklemek istiyorum gösteri yapmak istemeyen arkadaşları tembel, çalışmayan olarak nitelendirmek de doğru değil çalışmanın ölçüsü yapılan gösterilerin gösterişinde değil çocuklardaki gelişimdedir. Ben özel günlerde yapılandırılmamış, öncesinde günlerce hazırlığın bulunmadığı etkinlikleri tercih ediyorum. Nedenine gelince
1-Herkes(anne-baba-dede-çocuk) etkinliğin içinde yer alabiliyor. Serbest müziklerle dans var ve veliler ve öğrenciler istedikleri gibi dans edebiliyor. Sadece küçük bir planlamaya bakıyor.
2-Günlerce prova yapmanın sıkıntısını yaşamadan da eğlenceli birşeyler çıkabiliyor.
3-Velileri dans ederken ve yarışırken çocukların yüzündeki tebessüm eşsiz.
4-hiç bir kıyafet masrafı yapılmıyor. Her çocuk en sevdiği kıyafeti ile gelebiliyor. Sünnet kıyafeti, gelinlik, abiye kıyafet, palyaço kıyafeti, kimin neyi varsa giyebiliyor.
5-dedeler ve nineler arasında yapılan yarışmaların tadı damağımızda kalıyor.Onlarada müthiş bir yaşam sevinci aşılanıyor.
6-yeniliyor, içiliyor daha ne olsun ki çok eğleniliyor ve hiç bir yorgunluk hissedilmiyor.
7-o gün iple çekiliyor strese girilmiyor.
8- nereden mi biliyorum yaparak yaşayarak öğrendim deneyin inanın bu konuda da insan uzmanlaşıyor.

yani söyleyeceğim şu kişiler birbirlerini kırmazlarsa her türlü eğlenilebiliyor. AMA İŞ BAN DAHA ÇALIŞKANIM SEN TEMBELSİNE GİTMESİN YETERKİ.
 
merhaba arkadaşlar size katılıyorum ben bu yıl sınıf günü yaptım özel bir çalışma yapmadım bir yıl içinde öğrendiklerini sınıf içinde sergilediler çokta güzel oldu aynı zamanda diğer etkinliklerede zaman kaldı .zor çalışmalar hem çocukları yoruyor hem etkinlikleri yapamıyoruz. Bence okadar detaylı çalışmalara gerek yok bir kavram öğrensin bence daha yararlı .Anneler günündede pikniğe gittik annelerle beraber Orada şiirlerini okudular çokta güzel oldu.
 
Bence arkadaşlarım, bu konu yıllardır çok yıprattı bizi...sınıf öğretmenleri sadece 1. sınıfta bu etkinlikleri yapıyorlar, bir de 5. sınıf ta:.. ama biz her sene sil baştan..yeni öğrenciler, yeni velilerle yılbaşı kutlaması, yerli malı haftası,anneler günü, 23 nisan, sene sonu, okul öncesi şenlikleri, sene sonu piknikleri ve tabiki bir sürü alan gezisi yapıyoruz..üstelik sınıf öğretmeni 240 dakika teneffüslü eğitim veriyor, bizse 00 dakika aralıksız veriyoruz..artık sınıflarda stajyer öğrencilerde yok..öğretmenin konumu gittikçe zorlaştı ve düşürüldü..inanın ben geçen yıl dış kapının zili çalıyordu, çocukları sınıfta bırakıp kapıya bakıyordum...sınıfta altına kaçıran çocuğu alıp, diğer çocukları yalnız bırakıp üzerini değiştiriyordum..dehşet bir okuldu...köle gibiydim...inanın her gün okulda ağlıyordum..hizmetli ben kapıya bakmam benim görevim değil diyordu...bu ortamda 6 sat aralıksız bu çocuklarla ilgilenmek, bir bardak çay iin sınıftan çıkamamak, gösteri zorunluluğu...anlatsam kitap olur arkadaşlar...akşam eve gelince iki çocuğumuda görmek bile istemiyordum...geçen yıl büyük kızım birinci sınıfa gidiyordu ve biiliyormusunuz okuma yazmayı zor öğrendi...küçük kızımda 2.5 yaşında şu an..onların günahı ne...ve bizim işimiz niye bu kadar zorlaştırıldı...görevde 12.yılım ama 20 yılda bırakıcam...özellikle bu gösteriler katılma zorunluluğumuz resmi bir şekilde kalksa, yani yönetmeliğe geçse en azında bir nebze rahatlarız..ne yapmalıyız bu konuda..aslında ben N imet Çubukçu'dan umutluyum ...kusura bakmayın sıktım herkesi...
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst