Bence,evde çocuk yaramazlık yaptığı zaman bir köşede duvara dönük olarak sandalyede oturması istenmelidir.Ceza süresi,her çocuğun yaşına göre değişmektedir.(Örneğin,3 yaş için 3 dakika)
Olumsuz davranış tekrarlanırsa,çocuğa cezalı olduğu söylenerek,odasına yollanmalı ve uzun bir süre odadan çıkarılmamalıdır.Ablamın kızı yaramazlık yaptığı zaman,ablamla ben çok güzel bir ceza vermiştik.Mutafak çöpüne domates kabukları atmış,sonra Melis e on beş dakika süresince cezalı olduğunu ve çöp kutusuna yüzü eğik olarak,duvara dönük bir şekilde bakmasını ve yüzünü kesinlikle oynatmaması gerektiğini söylemitşik.Bir süre sonra midesi bulanmıştı ve gelip bizden özür dilemişti.Bir daha asla hatasını tekrarlamadı.