Öğrencime ceza verirken,ön açıklama olarak 'cezalı olduğunu ve bir süre köşede oturup,beklemesi gerektiğini söylüyorum.Yaptığı hatayı düşünmesini gerektiğini açıklıyorum.Bu tarz konuşma biçimimin yıkıcı değil,yapıcı olduğu kanaatindeyim.Çoğunuz ceza kelimesini kullanmıyorsunuz,ama aslında bu kelimeyi bağırmadan ve azarlamadan söylediğimiz zaman öğrenci üzerinde kırıcı bir etki bırakmıyor.Zaten ceza kelimesi,olumsuz bir davranış karşılığında verilen istemsiz,üzücü uygulama anlamına gelmektedir.Biz de öğrenciye hatalı davranışının karşılığında onun istemediği bir davranışı yapmaya zorluyoruz.Onu küçük düşürmüyoruz.Buna kalıcı bir örnek verebiliriz.
Ölümü düşünelim.Yakınlarımızın ölmesini hiç bir zaman için düşünmeyiz bile.Aklımıza geldikçe korkudan ve onlarsız nasıl yaşayacağımızı düşünmekten tir tir titreriz.Ama aslında insanoğlu ölmez,yalnızca dünya değiştirir.Ve yeni dünyasında sonsuza dek yaşar.
Öğrenci de böyledir işte.Ceza alması onu üzer,kırar,sevgili öğretmenine karşı büyük bir nefretle dolar o küçücük beyni.Ama zamanla olanları algılar,evre değiştirerek büyür,gelişir.Yani bir gül gibidir.Bazen solar,üzüntü ve acı verir,bazen de açar,mutlu yüzüyle gülümser hayata...
Ölümü düşünelim.Yakınlarımızın ölmesini hiç bir zaman için düşünmeyiz bile.Aklımıza geldikçe korkudan ve onlarsız nasıl yaşayacağımızı düşünmekten tir tir titreriz.Ama aslında insanoğlu ölmez,yalnızca dünya değiştirir.Ve yeni dünyasında sonsuza dek yaşar.
Öğrenci de böyledir işte.Ceza alması onu üzer,kırar,sevgili öğretmenine karşı büyük bir nefretle dolar o küçücük beyni.Ama zamanla olanları algılar,evre değiştirerek büyür,gelişir.Yani bir gül gibidir.Bazen solar,üzüntü ve acı verir,bazen de açar,mutlu yüzüyle gülümser hayata...