Canlı Cansız Kavramı

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan turkrock
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 0:11
Puanları 0
Solutions 0
Katılım
30 May 2006
Mesajlar
1
Tepki Skoru
0
Puanları
0
@turkrock
okul öncesi eğitimde cocukların canlı ve cansız kavramını öğremnlerini sağlayacak etkinlikler hakkın da bilgi istiyorum yardım ederseni çok sevinirim şididen teşekkür ediyorum yardımlarınız için
 
canlı ve cansızla ılgılı en basıt deney aklıma gelen buyukce bır balıgı (mevsım balıklarından buyuk olanı demek ıstedım) sınıfa getır ve onu ıncele.solungacları derısı vs ve balıgın canlı olup olmadıgı hakkında konusun belkı daha sonra sınıfta olusturacagınız bır kucuk akvaryumlada bu olayı tamamlayabılırsın.
 
ben de çoklu zekaya göre canlı cansızı vermem lazım=(
bulamadım bişey...
sınıfı hayvanla dolduracağım,hayvanat bahçesi gibi...
çok zor çokkk=(((
 
arkadaşlar canlı cansız kavramıyla ilgili ne gibi etkinlikler yapabilirim?? yardımcı olursanız sevinirim...
 
fasülye çimlendirme deneyini yapın.birinde gerçek fasulyeleri diğerinde de plastik fasülyeleri kullanırsınız.biri çimleniz diğeri çimlenmez.canlı ile cansızın farkını kolayca anlamış olurlar.çimlenen fasulyeler üzerinde kısımlarını büyüyüp çleceğini anlatabilirsiniz.

drama da yapabilirsiniz..buruşturduğunuz bir kağıdı avcunuzda tutarsınız ve onun bir cizciv olduğunu söylersiniz.belirlediğiniz bir yerde anne tavuk olur ve çocuklar elden ele anneye ulaştırmaya calışırlar civcivi..aynı kağıdın bir de taş olduğunu düşünmelerini isteyebilirsiniz..tutarken ki farkı anlatırsınız ve canlılara narin davranmamız gerektiğinden konuyu bağlayabilirsiniz.

kolay gelsin
 
canm gazete veya dergilerden insan , hayvan , çiçek ağaç resimleri kesersin bide koltuk telefon gibi cansız şeyler kesersin sonra bunları çocuklara dağıtırsın büyük bir kartonun bir tarafına canlı varlıkları bir tarafınada cansızları çocuklara sorular sorarak kendileri yapıştrır. ben sınıfımda uyguladm gayet güzel oldu resmi olsaydı eklerdm umarım işine yarar. kolay gelsin
 
arkadaşlar sağolun teşekkür ederim:)) ben canlı cansız kavramıyla ilgili günlük planımı yaptım ve uyguladım.. ilk önce çocuklarla canlı nedir, cansız nedir, özellikleri nelerdir bunlar üzerinde konuştuk. daha sonra o gün için sınıfa bir japon balığı getirdim ve onu inceledik. daha önce hazırladığım çeşitli canlı cansız varlıklarla ilgili resimleri çocuklara verdim ve kavram haritamızı oluşturduk.. sanat etkinliği olarak da balon balık yaptık... okuma yazmaya hazırlıkta da canlı ve cansızlarla ilgili bir çalışma sayfasını çalıştık.. gayet eğlenceli güzel bir gün geçirdik..
 
slm.canlı-cansız kavramını veren ve canlıların yaşamı hakkına özen gösterilemsi gerektiğini anlatan bir anadili etkinliği lazım.yardmcı olurmusunuz???
 
arkadaşlar canlı ve cansız kavramını verebilecegim oyun ,hikaye ,şarkı, kavram haritası , drama aklınıza ne gelirse işte yardımcı olurmusunuz her alanda canlı ve cansız kavramını vermeye yönelik bir ödevim varda
 
arkadaşlar ben canlı cansız kavramını vereceğim bu hafta.çocuklara ilk kez anlatılacak bir konu.öncelikle nasıl bir yol izleyeceğim konusunda bilgilerinize ihtiyacım var.(sınıfım 6 yaş).
forumda yaptığım aramalar sonucunda kendim bişiler yapmaya karar verdim ama nasıl yapacağımı bir türlü bulamadım. günlük planda yer alan etkinlikleri içeren bütün bilgilerinizi paylaşıranız çok sevinirim.ilginize şimdiden teşekkür ederim....
 
çocuklara canlı-cansız varlıkların bulunduğu resimler göstermem gerekiyo.bu sitede baktım ama bulamadım böyle bir çalışma.yardım edermisiniz
 
teşekkürler
 
Ya arkadaslar benİm sanat etkİnlİgİne bİrsey bulmam lazim
 
arkadaşşlar koskoca sitede canlı cansız kavramı bulamadımm aciil yarın okuma yazma etkinliginde verecem:(:(:( yardımcı olursanız sevinirim????????
 
Arkadaşlar ben de canlı-cansız kavramlarını ilk kez vereceğim çocuklara. Günlük planıma aşağıdaki etkinlikleri ekleyerek bu kavramları tanıtmayı planladım. Zaman zaman uygulayacağım farklı etkinliklerle canlı-cansız kavramlarını pekiştirmeyi düşünüyorum. Ayrıca sınıfa çiçek de götürüp ona da çocukların bakmasını sağlayacağım :)


Türkçe Etkinliği
Çocuklar yarım ay şeklinde sandalyelerine otururlar. Daha önce öğretilen “beş küçük sincap” adlı parmak oyunu öğretmen liderliğinde tekrarlanır. Sonrasında öğretmen getirmiş olduğu sohbet kartlarını (masa, defter, çiçek, ağaç, insan, hayvan, saat, buzdolabı vs) tek tek çocuklara göstererek çeşitli sorular sorar:
- Elimdeki kartta gördüğünüz nesne hareket eder mi?
- Yemek yer mi? Su içer mi? Nefes alır mı?
- Susuz / nefessiz / besinsiz kalırsa ona ne olur?
- Büyür mü? Boyu uzar mı?
- Kilosu değişir mi? Zayıflar ya da şişmanlar mı?
● Sorulan sorular rehberliğinde kartlardaki nesneler hakkında sohbet edilir. Çocuklara canlı-cansız kavramları tanıtılır. Hareket eden, boyu-kilosu değişen, havaya-suya ihtiyacı olanların canlı; diğerlerinin cansız olduğu açıklanır.
● Sonrasında kartlar tek tek yeniden gösterilir ve hangilerinin canlı, hangilerinin cansız olduğu çocuklarla belirlenir (Masanın suya ihtiyacı var mıydı? İnsanların havaya ihtiyacı var mıydı? Ağacın boyu değişir miydi? Defter bizler gibi hareket edebilir miydi? vb sorularla çocuklara yardımcı olunur).

Fen-Matematik Etkinliği
● Öğretmen sabah çocuklar gelmeden sınıfın görünmeyecek bir köşesine sakladığı balık fanusunu çıkarır. Çocuklara gösterir. İçinde kaç tane balık olduğu sayılır (2 tane). Sonrasında çocuklara “Bunlar bizim balıklarımız. Artık onlara sınıfımızda beraber bakacağız.” şeklinde açıklama yapılır ve “Balıklar canlı mı, cansız mı? Neden? Hareket ederler mi? Büyürler mi? Balıkların yaşamak için nelere ihtiyacı var?” diye sorulur. Balıkların yaşamak için havaya, besine (balık yemi), suya ihtiyaçları olduğu açıklanır. Çocuklara balıklara her gün ne kadar ve nasıl yem verileceği gösterilip anlatılarak o günlük yem ihtiyacı öğretmen tarafından verilir.
● Sonrasında öğretmen çocuklara “Bundan sonra her gün iki kişinin dolabına yıldız yapıştıracağım. O gün kimin dolabında yıldız varsa o kişiler sınıfımızın görevlisi olacak. Gün boyunca balıklarımızı o kişiler besleyecek, o gün hava nasılsa hava grafiğimizi ona göre ayarlayacaklar ve gerekli durumlarda (boya, mendil dağıtırken vs) bana o kişiler yardım edecekler.” şeklinde açıklama yapar.

Okuma-Yazmaya Hazırlık Çalışması
● Çocuklardan sandalyelerini alarak masalara yerleşmeleri istenir. Her çocuğa canlı-cansız kavramı ile ilgili bir çalışma sayfası ve kuru boyaları dağıtılır. Çocuklardan çalışma sayfalarını verilen yönergelere uygun olarak tamamlamaları istenir.

Umarım etkinliklerim size biraz olsun fikir vermiş, işinize yaramıştır..
 
benm de ihtiyacm var canlı cansız kavrmıyla ilgili türkçe dili etkinliği yapacğm yardmcı olur msnz?
 
Canlı-Cansız kavramıyla ilgili öğretmenlerim benden sıradan olmayan bir okuma-yazma çalışması bekliyor. Canlıları daire içine alma onlara çok basit geliyor. Çalışma sayfası yaptırdım diyen öğretmen arkadaşlarım mümkünse görsel olarak onları siteye yükleyebilirler mi? Çok zor durumda kaldım :(
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst