canlanan tablo

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan atılgan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 2:55
Puanları 0
Solutions 0
Katılım
19 Kas 2011
Mesajlar
1,254
Tepki Skoru
4
Puanları
0
Konum
konya
@atılgan
ETKİNLİK ADI : CANLANAN TABLO
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Dil Alanı
Amaç 2. Konuşurken sesini doğru kullanabilme.
Kazanımlar
3.Konuşurken sesinin tonunu işitilebilir biçimde ayarlar.
4.Konuşurken sesinin hızını ayarlar.
Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
1.Dinlerken / konuşurken göz teması kurar.
2.Sohbete katılır.
5.Söz almak için sırasını bekler.
6.Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
Amaç 5.Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
3.Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
Amaç 8.Görsel materyalleri okuyabilme
Kazanımlar
1.Görsel materyalleri inceler.
3.Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
5.Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.
6.Görsel materyalleri özenle kullanır.

Bilişsel Alan
Amaç 3.Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi, durumu, olayı fark eder.
2.Dikkatini nesne, durum, olay üzerinde yoğunlaştırır.
MATERYALLER: Palet, fırça, sulu boya, kalemlerinin resimlerinin olduğu çocuk sayısına eşit davetiyeler, tablolar.
ÖĞRENME SÜRECİ:
Ø Eğitimci, tabloları çocuklara uygun bir şekilde panolara asar. Panoları çocukların görebileceği şekilde sınıfa yerleştirir.
Ø Eğitimci çocukların çember biçiminde oturmalarını ister. Sırayla şu soruları sorar:
Sergi nedir?
Hiç sergiye gittiniz mi? Gittiyseniz bu neyin sergisiydi?
Sergide neler sergilenir?
Resim sergisi nedir biliyor musunuz?
Resim sergisine hiç gittiniz mi?
Ø Eğitimci, çocukların verdiği cevaplar doğrultusunda farklı sorular sorar.
Ø Eğitimci,''çocuklar sizin için sınıfımızda küçük bir resim sergisi düzenledim. Sergiden hepinize davetiye getirdim. Ancak bu sergiye grupla gidiliyor. Şimdi herkes davetiyesini alsın ve grubunu belirlesin.''der. Sırayla her çocuğun kutudan davetiye almasını sağlar ve çocukları bu şekilde gruplara ayırır.
Ø Eğitimci, ‘hadi bakalım çocuklar sergiye gidiyoruz, herkes grup arkadaşının koluna girsin ve beni takip etsin’ der ve çocukları panolara doğru yürütür. Sergiyi gezerken çocukların yanında gezer, onlara rehberlik eder.
Ø Eğitimci, gezi esnasında ‘çocuklar tabloları inceleyin, içlerinden bir tanesini grup arkadaşınızla beraber seçin. o tabloyu iyi inceleyin. Sergi bittikten sonra sizden o tabloyu canlandırmanızı isteyeceğim. Ancak bunları yaparken sessiz olun, sergide olduğunuzu unutmayın’ der.
Ø Eğitimci tüm çocukların bir resim tablosunu seçtiğinden emin olduktan sonra, çocuklar sergimiz bitti. şimdi hepiniz yerlerinize geri dönün ve grup arkadaşınızla birlikte tabloyu nasıl canlandıracağınıza, kimin hangi rolde olacağına karar verin’ der ve grupların her birine 5 dakika süre verir.
Ø Eğitimci ilk canlandırmayı yapacak grubun yanına gider ve onlara şu soruları sorar, onlara rehberlik eder:
Şimdi çocuklar hangi tabloyu canlandıracaksınız?
Tabloda kimler ne olacak?
Nasıl canlandıracaksınız?
Ø Gruptan cevapları aldıktan sonra, ilk grup canlandırmaya başlar.
Ø Daha sonra diğer gruplarda sırayla canlandırmalarını yapmaya devam ederler.
Ø Eğitimci yeterli süre sonunda ilk canlandırmayı yapacak grubun yanına gider ve onlara şu soruları sorar:
Şimdi çocuklar hangi tabloyu canlandıracaksınız?
Tabloda kimler ne olacak?
Nasıl canlandıracaksınız?
Ø Eğitimci, tüm grupların canlandırması bittikten sonra şu değerlendirme sorularını sorar:
Hangi tabloyu canlandırdınız?
Başka hangi tabloyu canlandırmak isterdiniz?
Neden o tabloyu seçtiniz?
Grupça birlikte nasıl karar verdiniz?
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst