Tarih:12.05.2011
Günlük Programdaki Etkinliğin Adı:Fen ve Doğa Çalışması(deney)
Matematik Etkinliğinin Adı:Tat Alma Duyusu
Kavram:Bütün-Yarım
Yaş Grubu:5-6 Yaş
Süre:15 dakika
Materyaller:Elma,limon,armut,tuz,acı biber,şeker
Uygulanan Yöntem ve Teknik:Gösterip-Yaptırma
Gelişim Alanı:Bilişsel Alan
Amaç ve Kazanımlar
Bilişsel Alan
Amaç 2.Olay yada varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar 1.Olay yada varlıkların özelliklerini söyler.
2.Olay yada varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 14.Parça-bütün ilişkilerini kavrayabilme
Kazanımlar 4.nesneler arasında yarım olanı gösterir.
5.Yarım ve bütün arasındaki ilişkiyi açıklar.
Öğrenme Süreci:Eğitimci,çocuklara daha önceden öğrettiği ‘bütün-yarım’ kavramı hakkında kısa bir tekrar yapar.Sınıfa getirdiği elma,limon,armudu birkaçını çocukları yardımıyla da iki eş parçaya böler.Çocuklardan yarım ve bütün olanları göstermelerini ister.Çocuklardan iki yarım meyveleri birleştirip bir bütün elde etmelerini ister.Zorlanan çocuklara yardımcı olur.Yarım olan meyveleri tuza,acı bibere,şekere batırır.Birkaçına da limon sıkar.Çocuklara sırayla tattırarak hangi tat olduğunu çocuklardan söylemesini ister.
Değerlendirme:
Günlük Programdaki Etkinliğin Adı:Fen ve Doğa Çalışması(deney)
Matematik Etkinliğinin Adı:Tat Alma Duyusu
Kavram:Bütün-Yarım
Yaş Grubu:5-6 Yaş
Süre:15 dakika
Materyaller:Elma,limon,armut,tuz,acı biber,şeker
Uygulanan Yöntem ve Teknik:Gösterip-Yaptırma
Gelişim Alanı:Bilişsel Alan
Amaç ve Kazanımlar
Bilişsel Alan
Amaç 2.Olay yada varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar 1.Olay yada varlıkların özelliklerini söyler.
2.Olay yada varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 14.Parça-bütün ilişkilerini kavrayabilme
Kazanımlar 4.nesneler arasında yarım olanı gösterir.
5.Yarım ve bütün arasındaki ilişkiyi açıklar.
Öğrenme Süreci:Eğitimci,çocuklara daha önceden öğrettiği ‘bütün-yarım’ kavramı hakkında kısa bir tekrar yapar.Sınıfa getirdiği elma,limon,armudu birkaçını çocukları yardımıyla da iki eş parçaya böler.Çocuklardan yarım ve bütün olanları göstermelerini ister.Çocuklardan iki yarım meyveleri birleştirip bir bütün elde etmelerini ister.Zorlanan çocuklara yardımcı olur.Yarım olan meyveleri tuza,acı bibere,şekere batırır.Birkaçına da limon sıkar.Çocuklara sırayla tattırarak hangi tat olduğunu çocuklardan söylemesini ister.
Değerlendirme: