bil bakalım ben kimim?rol oynama

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan atılgan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 2:09
Puanları 0
Solutions 0
Katılım
19 Kas 2011
Mesajlar
1,254
Tepki Skoru
4
Puanları
0
Konum
konya
@atılgan
ETKİNLİĞİN ADI: BİL BAKALIM BEN KİMİM?
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Sosyal Duygusal Alan
Amaç 2. Duygularını fark edebilme
Kazanımlar
1. Duygularını söyler.
2. Duygularının nedenlerini açıklar
4. Duygularını müzik, dans, drama, vb. yollarla ifade eder.
Amaç 5. Başkalarının duygularını fark edebilme
Kazanım 1. Başkalarının duygularını ifade eder.
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanım 10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
Amaç 7. Hoşgörü gösterebilme
Kazanım 3. Kendisini başkalarının yerine koyarak duygularını açıklar.
Amaç10. Toplumsal yaşamın nasıl sürdüğünü kavrayabilme
Kazanım 1. Toplumda farklı rollere sahip kişiler olduğunu söyler.
MATERYALLER: Plastik şişeler, top, rulo halinde renkli kartlar(kırmızı, sarı, mavi, yeşil, turuncu, pembe, mor, kahverengi, siyah),meslek kartları(heykeltıraş, ressam, şair, şarkıcı, piyanist, balerin, fotoğrafçı, yönetmen, gitarist)

ÖĞRENME SÜRECİ:
Ø Eğitimci, önceden hazırlamış olduğu, içinde renkli daire şekillerinin bulunduğu plastik şişeleri sınıfa uygun bir şekilde dizer. Sınıfın açık bir alanına bir yüzünde şair, ressam, heykeltıraş, şarkıcı, piyanist, balerin, fotoğrafçı, yönetmen, gitarist resimleri bulunan, diğer yüzünde renkli daire şekillerinin bulunduğu büyük kartları yerleştirir.
Ø Eğitimci, topu eline alır ve ‘evet çocuklar şimdi sizlerle bir oyun oynayacağız. Şimdi herkes sırayla elimdeki bu topu alacak, yerden yuvarlayarak şişeleri vurmaya çalışacak. Ve düşürdüğü şişelerden bir tanesini seçecek. Sonra kapağını açacak. İçinden çıkan kartla yerde duran büyük kartlarda bulunan şekli eşleştirip yerdeki kartı alacak ve yerine geçecek’ der.
Ø Eğitimci, aynı kartları alan çocukların gruplanmasına rehberlik eder.
Ø Herkes kartını alıp yerine geçtikten sonra eğitimci, ‘herkes kartına baksın ve grup arkadaşıyla bu rolü nasıl canlandıracağına karar versin’ der ve çocuklara gerekli süreyi verir.
Ø Eğitimci, çocukların canlandırmaları bittikten sonra:
Ressam olmak nasıl bir duygu? İlerde ressam olmak ister misin? Neden?
Heykeltıraşı nasıl canlandırdın? Ne gibi zorlukları vardı?
Grup arkadaşınla canlandırma yaparken sen ne oldun? Bu role nasıl karar verdiniz?
Başka hangi sanatçıyı canlandırmak isterdiniz? Gibi sorular sorar ve cevaplar üzerinde konuşulur. Diğer karakterlerle de aynı şekilde sorularla değerlendirme yapılarak etkinlik bitirilir.
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst