Besinlerin çocuklara olan faydaları...

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan esradnlr
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 2:58
Puanları 0
Solutions 0
Katılım
27 Ocak 2007
Mesajlar
3,007
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
46
Konum
35.5 K.yaka:))
@esradnlr
Okul öncesi ve okul çağındaki çocukların enerji harcaması, yetişkinlerden fazladır. Çünkü bu dönemdeki çocuklar sürekli bir büyüme ve gelişme süreci içindedir. Yeni dokuların yapımı için yetişkinlerden daha çok protein, mineral, su ve vitaminlere ihtiyaçları vardır.

Bazı Besin Öğelerinin Vücuttaki Görevleri :

Protein Hücrelerin esas yapısını oluşturur. Büyüme, gelişme ve doku onarımı sağlar. Enzim ve hormonların esas yapısını oluşturur.
Kalsiyum Kemik ve dişler için gereklidir.
Riboflavin Enerji oluşumu ve göz sağlığı için gereklidir.
Tiamin-Niasin Vücutta enerji oluşumunu sağlar. Tiamin sinir sistemini güçlendirir.
A Vitamini Deri sağlığı ve göz sağlığı için gereklidir.
C Vitamini Hastalıklardan korur, bitkisel kaynaklı besinlerdeki demirin emilimini arttırır. Vücut hücrelerinin harabiyetini engeller. Antioksidan (antikanserojen)görevini görür.
Demir Hastalıklara karşı vücudun direncini arttırır ve kan hücrelerinin yapımı için gereklidir. Oksijen taşınımını sağlar.
Çinko Büyüme, gelişme ve onarımda rol alır. Vücudun bağışıklık sistemini arttırır.

BESİN GRUPLARI

1.Grup: Süt ve türevleri (Süt, Yoğurt, Peynir, Çökelek..vb)

2.Grup: Et-Yumurta-Kuru Baklagil

3.Grup: Taze Sebze ve Meyve (Yeşil, Sarı ve diğerleri)

4.Grup: Tahıllar ve Tahıldan Yapılan Yiyecekler (Pirinç, Bulgur, Makarna, Un..vb)

5.Grup: Yağlar ve Şekerler (Katı yağ, Sıvı yağ, Şeker, Bal, Pekmez..vb)

Çocukların gelişiminde yeterli ve dengeli beslenmenin önemi büyüktür. Vücudun büyümesi, yenilenmesi ve çalışması için gerekli olan besin öğelerinin her birinin yeterli miktarlarda alınması yeterli ve dengeli beslenme şeklinde tanımlanabilir. Yetersiz ve dengesiz beslenen çocuklar, ağırlık ve boy bakımından normal yaşıtlarından daha kısa ve zayıf; aşırı beslenenlerse şişman olurlar. Yetersiz beslenme, bir çocuğu vücut ölçüleri yönünden etkilediği kadar zihinsel yönden de etkiler. Vücut ağırlığı ve gelişimi, tüketilen besin öğeleri ve enerjinin yeterli ve dengeli alınabilmesiyle korunabilmektedir.

Çocuk yeterli ve dengeli beslenme alışkanlığı kazanmış olmalıdır. Bu alışkanlığı kazanmasında ailenin tutumu çok önemlidir. Çocuğun günlük besin ihtiyacının ne olduğu bilinip ona göre yedirilmelidir. Her çocuğun harcadığı enerji farklıdır. Çocuğun günlük besin ihtiyacının üstünde yemek yedirilmesi hatalı bir davranıştır. Çünkü her çocuğun metabolizma hızı kendine özgüdür.

Bu yaşlarda zaman zaman iştahsızlık durumları oluşabilir. İştahsızlığın nedenleri önceki yaşlarda hatalı beslenme alışkanlığının oluşması, çocuklara yaşlarına göre verilmesi gereken yiyecek miktarlarının anne tarafından bilinmemesi, ailenin ilgisizliği veya aşırı ilgisi, öğün aralarında gereksiz besinlerle beslenme, çeşitli hastalıklar, yanlış besin seçimi sayılabilir.

Bu çağda edinilen yemek yeme alışkanlığı, hayatın diğer dönemlerinde de devam edecektir. Okul öncesi çocuğun yemek saatleri düzenli olmalı, yemek aralarında besleyici olmayan besinlerden mümkün olduğunca kaçınılmalıdır.

Sonuç olarak, okul öncesi çocukların normal büyüme ve gelişmesini sağlamak, bedensel ve zihinsel olarak sağlıklı bir nesil yetiştirebilmek için çocukların bilinçli ve dengeli beslenmelerine önem verilmelidir.
 
BU BİR OTOMATİK MESAJDIR esradnlr... Konu açtığınız için teşekkür ederiz.Kurallarımızı okuyarak konu açtığınızı umuyoruz.Kurallara uygun olmayan konular ve daha önce benzeri açılmış konular silinmektedir.Forumumuzdan en iyi bir şekilde yararlanmanız dileği ile...
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst