BEP planı

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan trkn44
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 0:06
Puanları 0
Solutions 0
Katılım
20 Şub 2008
Mesajlar
104
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
47
@trkn44
arkadaşlar özürlü öğrenciler için BEP planı hazırlamak gerekiyormuş bir örnek veya yol gösterici bir kaynak gösterebilirmisiniz
 
Rehabilitasyonda mı çalışıyorsunuz, ilkogretimde mi? Elimde ogrencilerim icin yaptiklarim var. NErede calistiginizida belirtirseniz yardimci olurum.
 
KAVRAM ÇOCUKLARI İÇİN HAZIRLANMIŞ BEP ÖRNEĞİ

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PLANI (BEP)
……………………………… ÖZEL EĞİTİM MERKEZİ




Öğrencinin Adı-Soyadı :
Doğum Tarihi :
Engel Tanısı ve Derecesi : Hafif Mental Retardasyon
Devam Ettiği Okul :
BEP Uygulama Tarihi :


Varolan Performans Düzeyi
Nesne sürekliliğini kazanmıştır. Taklit becerisi iyi.Gerçek nesne ile gerçek nesneyi eşler. Gerçek nesne ile resimli kartı eşler. Resimli kart ile resimli kartı eşler.Aynı olan renkleri,şekilleri nesneleri gruplayamaz. Büyük,küçük,uzun-kısa’yı bilir. Az-çok,kalın-ince kavramlarını bilmez. Konum algılarını ayırt edemez. Renkleri bilmez. Şekilleri bilmez.


BİLİŞSEL BECERİLER

Uzun Dönemli Hedefler

1.Kalın-ince kavramını bilir.
2.Az-çok kavramını bilir.
3.Altında-üstünde konumunu bilir.
4.Yanında-arasında konumunu bilir.


Kısa Dönemli Hedefler

1.Gerçek nesne ve resimli kartlar arasından kalın olanı ayırt eder.
2.Gerçek nesne ve resimli kartlar arasından ince olanı ayırt eder.
3.Gerçek nesne ve resimli kartlar arasından az olanı ayırt eder.
4.Gerçek nesne ve resimli kartlar arasından çok olanı ayırt eder.
5.Nesnenin mekandaki konumunu söyler. (Altında)
6.Nesnenin mekandaki konumunu söyler. (Üstünde)
7.Nesnenin mekandaki konumunu söyler. (Yanında)
8.Nesnenin mekandaki konumunu söyler. (Arasında)


Varolan Performans Düzeyi
Tüm kaba motor becerilerini kazanmıştır. Tüm ince kas becerilerini yerine getirir fakat, N şeklini çizemez. Noktaları birleştirerek zigzaglı çizgileri tamamlayamaz. Basit resimler çizemez. İnsan ve ev resmi çizemez.

İNCE MOTOR GELİŞİMİ

Küçük Kas Gelişimi

Uzun Dönemli Hedef

1.İnce motor becerileri gerektiren davranışları gösterir.

Kısa Dönemli Hedefler

1.(N) şeklini modele bakarak çizer.
2.Noktaları birleştirerek zigzaglı çizgi çizer.
3.Basit resimler çizer (güneş, ev, ağaç)
4.İnsan resmi çizer.


PSİKO-SOSYAL GELİŞİM

Varolan Performans Düzeyi
Çevresiyle iletişim kurar. Duygularını ve duygularının nedenlerini ifade eder. Ancak duygularını uygun ifadelerle anlatma ve uygun yollarla gösterme konusunda yetersizdir. Olumlu ve olumsuz tüm duygu düşüncelerini aşırı tepki göstererek ortaya koyar. Konuşurken ses tonunu ayarlayamaz. Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlamaz.


Uzun Dönemli Hedef

1.Duygularını kontrol eder.


Kısa Dönemli Hedefler

1.Olumlu / olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar.
2.Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar.
3.Konuşurken sesinin tonunu ayarlar.




Veli Adı Soyadı Kurum Müdürü
İmza İmza
 
BEP OKUMA-YAZMA YENİ ÖĞRENECEK ÖĞRRENCİLER İÇİN

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PLANI (BEP)
(KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK)
…………………………… ÖZEL EĞİTİM MERKEZİ



Öğrencinin Adı-Soyadı :
Doğum Tarihi :
Engel Tanısı ve Derecesi : Hafif Mental Retardasyon
Devam Ettiği Okul :
BEP Uygulama Tarihi :



Varolan Performans Düzeyi
E,l,a,t seslerini tanır,okur-yazar. Dikte yöntemi ile bu seslerden oluşan hece, kelime ve cümleleri yazar.Diğer ses gruplarını bilmez.


TÜRKÇE

Uzun Dönemli Hedef

1.Okur-yazar.


Kısa Dönemli Hedefler

1.i, n, o, r, m seslerini tanır.
2.i, n, o, r, m seslerinden oluşturulan cümleleri okur/yazar.
3.u, k, y, l, s, d seslerini tanır.
4.u, k, y, l, y, s, d seslerinden oluşturulan cümleleri okur/yazar.
5.ö, b, ü, ş, z, ç seslerini tanır.
6.ö, b, ü, ş, z, ç seslerinden oluşturulan cümleleri, okuma parçalarını okur/yazar.
7.g, c, p, h, ğ, u, f, j seslerini tanır.
8.g, c, p, h, ğ, u, f, j seslerinden oluşturulan cümleleri ve okuma parçalarını okur/yazar.



Varolan Performans Düzeyi
1’den 9’a kadar rakamları tanır. 10’a kadar sayar ve yazar. 100’e kadar sayamaz. Tane kavramı var. Eş sayıdaki kümeleri eşler. 2’şerli,5’erli ve 10’arlı sayamaz.10 içinde geriye doğru sayamaz.



MATEMATİK

Uzun Dönemli Hedefler

1.100’e kadar 2’şerli ritmik sayar.
2.100’den geriye doğru ritmik sayar.


Kısa Dönemli Hedefler

1.1-20 arası birerli ritmik sayar.
2.1-20 arası nesnelere dokunarak sayar.
3.1-30 arası birerli ritmik sayar.
4.1-40 arası birerli ritmik sayar.
5.1-50 arası birerli ritmik sayar.
6.Verilen sayıdan sayar.
7.1-10 arası birerli geriye doğru ritmik sayar.
8.1-20 arası birerli geriye doğru ritmik sayar.
9.1-50 arası birerli geriye doğru ritmik sayar.




Veli Adı Soyadı Kurum Müdürü
İmza İmza
 
BEP OKUMA-YAZMA HAZIRLIK


BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PLANI (BEP)
……………………………….ÖZEL EĞİTİM MERKEZİ




Öğrencinin Adı-Soyadı :
Doğum Tarihi :
Engel Tanısı ve Derecesi : Hafif Mental Retardasyon
Devam Ettiği Okul :
BEP Uygulama Tarihi :


Varolan Performans Düzeyi
Aynı renkte,büyüklük ve uzunluktaki nesneleri gruplar. Gösterilen bir resimdeki eksik ayrıntıları gösteremez. Aynı nesnenin 3 resmi arasındaki eksik ayrıntıyı,ya da farklı koumda olanı gösteremez. Kısa bir süre incelettirilen bir nesnenin saklandıktan sonra özelliklerini söyleyemez. Nesne resimlerini ve gölgelerini eşleyemez. Aynı tipteki nesneleri en büyükten küçüğe,ya da en uzundan kısaya doğru sıralayamaz.



BİLİŞSEL BECERİLER

Uzun Dönemli Hedefler

1.Görsel algı çalışmaları yapar.


Kısa Dönemli Hedefler

1.Gösterilen resimdeki eksiklikleri gösterir.
2.Aynı nesnenin 3 resmi arasındaki eksik ayrıntıyı gösterir.
3.Aynı nesnenin 3 resmi arasındaki farklı ayrıntıyı gösterir.
4.Aynı nesnenin 3 resmi arasından farklı konumda olanı gösterir.
5.Kısa süre incelettirilen nesnenin saklanmasından sonra nesnenin özelliklerini söyler. ( rengini,uzunluğunu,dokusunu vs )
6.Nesne resimleri ve gölgelerini eşleştirir.
7.Yazılı olarak verilen kelime kartları arasından aynı kelime kartlarını eşleştirir.
8.Aynı harfle başlayan kelimeleri ve resimleri ayırt eder.
9.Aynı tipteki nesneleri en büyükten küçüğe doğru sıralar.
10.Aynı tipteki nesneleri en uzundan kısaya doğru sıralar.




Varolan Performans Düzeyi
Fiziksel özelliklerini söyler. Kendini tanır. Kendini anlaşılır biçimde ifade eder. Karşılıklı iletişim kurar. Çevresindeki herşeye ilgi gösterir.Arkadaşlık kurar.Duygularını ve duygularının nedenlerini ifade eder. Ara ara ifade ediş biçimini düzenleyememe görülür. Duygularını kontrol etmede zayıftır. Olmasını istemediği bir durum karşısında aşırı tepki verir. Ağlayarak isteklerini yaptırma davranışını gösterir.



PSİKO-SOSYAL GELİŞİM

Uzun Dönemli Hedefler

1.Hoşgörülü davranır.


Kısa Dönemli Hedefler

1.Hata yapabileceğini kabul eder.
2.Kendi hatalarını söyler.
3.Kendisini başkalarının yerine koyarak duygularını açıklar.
4.Başkalarının hatalarını uygun yollarla ifade eder.
5.Başkalarının hata yapabileceğini kabul eder.





DAVRANIŞ PROBLEMLERİ & SAĞALTIM PROGRAMI

Ağlama davranışını gösterdiği durumlarda bu davranış görmezden gelinerek giderilecek.






Veli Adı Soyadı Kurum Müdürü
İmza İmza
 
OKUMA YAZMA BİLEN FAKAT AKADEMİK BECERİLERİ GELİŞTİRMESİ GEREKEN ÖĞRENCİLER İÇİN



BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PLANI (BEP)
(KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK)
………………………………. ÖZEL EĞİTİM MERKEZİ



Öğrencinin Adı-Soyadı :
Doğum Tarihi :
Engel Tanısı ve Derecesi : Hafif Mental Retardasyon
Devam Ettiği Okul :
BEP Uygulama Tarihi :


Varolan Performans Düzeyi
Karşılıklı konuşmada konuşanın yüzüne bakar. Konuşmayı belirlenen sürede dinler. Dinlediği cümleyi tekrar eder. Dinlediği eksik cümleyi tamamlayamaz. Üç-dört cümlelik bir metindeki yanlışları bulamaz. Öykü-masal dinler. Yaşadığı olaylarla ilgili duygularını anlatır. İncelediği bir nesnenin özelliklerini anlatır. Resme bakarak, sıralı olay resimlerine bakarak,nesne resimlerinden hareketle kendi duygu ve düşüncelerine göre anlatım yapamaz. Belirlenmiş bir konuda konuşur. İzlediği filmi anlatır. Sohbet eder.




TÜRKÇE

Uzun Dönemli Hedefler

1.Dinleme ve kendini ifade edebilme becerilerini geliştirir.
2.Okuma becerisini geliştirir.


Kısa Dönemli Hedefler

1.Dinlediği eksik cümleyi tamamlar.
2.Dinlediği içinde yanlışlık bulunan üç - dört cümlelik bir metindeki yanlışlıkları bulur söyler.
3.Kendisi ile ilgili duygularını ( üzgünüm,kızgınım,mutluyum…vs ) anlatır.
4.Yaşadığı olayla ilgili duygularını anlatır.
5.Resme bakarak hikaye , masal anlatır.
6.Sıralı olayları resimlere bakarak anlatır.
7.Nesne resimlerinden hareketle kendi duygu ve düşüncelerine göre öykü anlatır.
8.Basit bir öyküyü konuşmaları canlandırarak okur.
9.Verilen bir tekerlemeyi okur.
10.İki kişi arasındaki bir konuşma yazısını karşılıklı okur.




Varolan Performans Düzeyi
1-100 arası ‘1’erli,10’arlı,5’erli,2’şerli3’erli ritmik sayar. 100 içinde geriye doğru sayar. 3 basamaklı doğal sayıları tanır. Basamaklarına ayırır. Kümeleri bilir. 3 basamaklı sayılara kadar toplama çıkarma bilir. Çarpma,bölme bilmez. Problem çözme becerileri zayıf.


MATEMATİK


Uzun Dönemli Hedefler

1.Çarpma işlemini yapar.
2.Problem çözer.


Kısa Dönemli Hedefler

1.Üç basamaklı sayı ile iki basamaklı sayıyı eldeli olarak çarpar.
2.Bir doğal sayının '' 0 '' ile çarpımının sıfır olduğunu söyler.
3.Bir doğal sayının '' 1 '' ile çarpımının kendisi olduğunu söyler.
4.Bir basamaklı doğal sayı ile bir basamaklı sayıyı sonuç bir basamaklı olacak şekilde çarpar.
5.Bir basamaklı sayı ile bir basamaklı sayıyı sonuç iki basamaklı olacak şekilde çarpar.
6.Bir basamaklı sayı ile bir basamaklı sayıyı çarparak problem çözer.
7.İki basamaklı sayı ile tek basamaklı sayıyı eldesiz olarak çarpar.
8.İki basamaklı sayı ile tek basamaklı sayıyı eldesiz olarak çarparak problem çözer.
9.Tek işlem kullanarak tek basamaklı sayılarla problem çözer.
10.Tek işlem kullanarak iki ve daha fazla basamaklı sayılarla problem çözer.





Veli Adı Soyadı Kurum Müdürü
İmza İmza
 
Bunlar farklı yaşlarda ve performanstaki öğrencilerime yönelik hazırladığım BEP'ler. Umarım işinize yarar. Fakat BEP hazırlamanın tekniği şart. Ayrıca uzun dönemli ve kısa dönemli hedefler tablonuzun yani küçük adımlar amaçlarının elinizde olmaı lazım. Bu okul öncesi planlarından farklı.
 
Engelli öğrencilerimiz için Bep planları hazırlıyoruz.Yalnız bu bep planları her kurumda farklı olabiliyor.Bep planının tümünümü istiyorsunuz.
Çanakkale Ram ı şu dosyaları işinize yarayabilir Yalnız bunu uyarlamanız gerekecektir. :

Bep klavuz Taslağı : http://7renkakademi.net/dosya/dosyalar/0c8663e50876fa4346faa187cd8a175b.doc

Bep Uyguluma Klavuzu : http://7renkakademi.net/dosya/dosyalar/167bd37f67fdca327b1e8b3f36387692.rar



Her insan diğer insanlardan farklı bedensel zihinsel özellik ve yeteneklerle dünyaya gelmektedir. Doğuştan gelen bu özelliklerin bir kısmının yaşam boyunca değişmediğini, bir kısmının ise sosyo-ekonomik-kültürel özelliklerden dolayı değiştiğini görmekteyiz. Bu nedenle bazı bireylerin uyarıcıları alma, algılama ve tepki verme mekanizmalarındaki yetersizlikler, özürler veya üstünlükler onların akranlarından farklı olmalarına yol açmaktadır.

Bireylerin; eğitilirken kendi yetenek ve özelliklerine uygun eğitim öğretimden faydalanmaları kaçınılmazdır. Bu nedenle yetersizliğe, özre veya üstün yeterliliğe sahip bireyleri toplumun değişik alanlarına kazandırmak ve yeteneklerini en üst düzeyde geliştirmek için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programına (BEP) ihtiyaç duyulmuştur.

Ülkemizde her ne kadar sistemli bir şekilde uygulanmasında sorunlar yaşansa da Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Özel Eğitim programı ve düzenine gereksinim duyan her bir çocuk için geliştirilmelidir. BEP özel eğitim gerektiren çocuklara erken müdahale hizmetleri sağlayan bir çeşit ayrıntılı plandır. BEP; hedefleri, içeriği, uygulamayı ve programın değerlendirilmesini kapsamaktadır. BEP; güçlükleri olan çocukların ihtiyaçlarına ve yeteneklerine uygun bir eğitim sağlanması bakımından büyük önem taşımaktadır.

Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP); özel eğitim gerektiren bireyler için geliştirilen ve aileleri tarafından onaylanan; bireyin, ailenin, öğretmenin gereksinimleri doğrultusunda hazırlanan ve amaçlanan hedeflere ulaşmada verilecek destek eğitim hizmetlerini içeren bir eğitim öğretim programı olarak tanımlayabiliriz. BEP bireyin tüm gelişim alanlarında gözlem, gelişim, değerlendirme ölçekleri kullanılarak ve amaçlanan hedeflerin gerçekleşme düzeyi doğrultusunda değerlendirilir. Birey için hazırlanacak BEP bu değerlendirme ve veriler esas alınarak gerçekleştirilmeye çalışılır.

BEP NERELERDE UYGULANIR ?

Özel Eğitim Kurum ve Okullarında,

Mesleki Eğitim Merkezlerinde,

Normal Eğitim Öğretim Kurumlarında

Özel Eğitim Sınıflarında

Normal sınıflarda Kaynaştırma Eğitimine tabi öğrencilere uygulanır.

BEP KİMLERE UYGULANIR ?

· Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliği

· Orta Düzeyde Zihinsel Yetersizliği

· Ağır Düzeyde Zihinsel Yetersizliği

· İşitme, Görme ve Ortopedik Yetersizliği

· Birden fazla alanda yetersizliği

· Sinir sisteminin zedelenmesi sonucu ortaya çıkan yetersizlik

· Dil ve konuşma yetersizliği

· Özel öğrenme güçlüğü

· Duygusal uyum güçlüğü

· Sosyal uyum güçlüğü

· Süreğen hastalığı olan

· Otizm

· Üstün ve özel yeteneği olan bireylere yönelik eğitim-öğretim programlarını kapsar.

BEP, yukarıda sayılan Özel Eğitime gereksinim duyan bireylere yönelik elde edilen veriler ve değerlendirmeler sonucunda hazırlanıp uygulanmaya çalışılır.

Özel eğitime ihtiyaç duyan kişiler için BEP’ in geliştirilmesi, uygulanması, izlenmesi ve amaçlanan hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığının değerlendirilmesi için 2509 sayılı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği BEP Geliştirme Biriminin kurulmasını öngörür. BEP Geliştirme Birimi şu üyelerden oluşur:

1- Başkan; kurum müdürü veya müdür yardımcısı

2- Gezerek özel eğitim görevi verilen öğretmen

3- Psikolojik Danışman

4- Aile

5- Özel Eğitim gerektiren öğrenci

6- Eğitim programını hazırlamakla görevlendirilen öğretmen

7- Sınıf veya Branş öğretmeni

8- İzleme, tanılama ve değerlendirme ekibinde görevli bir kişi

BEP uygulamasında yeterli uzman personel bulunmadığı durumlarda BEP Geliştirme Birimi oluşturulmayabilir. Birimin oluşturulamadığı durumlarda sınıf veya branş öğretmeni; aile, idare ve Rehberlik ve Araştırma Merkezi ile iletişime geçerek öğrencinin durumuna, ihtiyacına uygun BEP programını hazırlayıp uygular.

BEP’İN ÖZELLİKLERİ:

· BEP bir ekip işidir. Yönetmelikler BEP sürecinde önemli kararların alınmasında anne-baba ve uzmanlardan oluşacak bir ekibin olmasını gerekli görür.

· BEP bir iletişim becerisidir. BEP’ in başarılı bir şekilde uygulanmasında iletişim becerilerinin önemi büyüktür. İletişimde açıklık, netlik, ve iyi iletim teknikleri çok önemlidir.

· BEP karar verme sürecidir. BEP sürecinde çocuğun yaşamında anlamlı etkiler yapacak kararlar alınmaktadır. Karar verilirken, karar verilecek durumun yapısı çok önemlidir. Alınan kararlarda tanılama, değerlendirme, yerleştirme, öğretim planı ve program değerlendirme aşamaları mutlaka uygulanmalıdır.

· BEP bir danışmanlık hizmetidir. Özel eğitime ihtiyaç duyan bireyler normal sınıflarda eğitim görmeye başladıklarından beri öğretmenler ve diğer öğrencilere; Psikolojik Danışmanlar ve diğer uzmanlara daha çok ihtiyaç duyulmaya başlanmıştır.

BEP öğrencinin, öğretmenin ve ailenin gereksinimleri doğrultusunda hazırlanır. Öğrenci bir bütün olarak ele alınır. BEP öğrenciyi bilişsel, fiziksel, sosyal, duygusal tüm yönleriyle gelişimini bir bütün olarak ele alıp değerlendirmeye tabi tutar.

BEP öğrencinin sadece bir alandaki gelişmişlik veya geri kalmışlık düzeyine bakılarak hazırlanmaz. Öğrencinin ilgi, yetenek, başarı, gösterdiği performans ve psiko-sosyal kültürel gelişmişlik düzeyleri göz önünde tutularak hazırlanıp uygulanır.

BEP öğrenci, öğretmen, aile ve toplum amaçlıdır: Çünkü BEP her öğrencinin eğitim-öğretim hakkı olduğu ilkesinden yola çıkarak hem öğrenci hem öğretmen, hem aile ve hem de toplumun gelişimine katkıda bulunmak için hazırlanıp uygulanmaktadır.

BEP’İN YARARLARI:

· Çocuğun yapabilecekleri betimlenir.

· Çocuğa uygun eğitim hizmetleri sunulur.

· Çocuğun engelinden kaynaklanan farklı gereksinimleri belirlenir.

· Çocuğun kendi öğrenmesi ile ilgili daha fazla sorumluluk almasına yardımcı olunur.

· Çocuğun öğrenmesi izlenir.

· Çocuğun ilerlemeleri kayda alınır.

· Çocuğun ailesi ve diğer birim üyelerinin ilişkilerine katkıda bulunur.

· Çocuğun bilgi, beceri ve eksiklerinin nasıl giderilebileceğine yol gösterir.

· Çocuğun eğitiminde karşılaşılabilecek sorunlar ve çözümler, alınacak kararlar hakkında aile ve okul personeline eşit söz hakkı sağlar.

· Çocuğun gelişiminin değerlendirilmesini sağlar.

· Programın, materyalin ve başlangıç noktalarının etkinliğinin değerlendirilmesine yardımcı olur.

ETKİLİ BEP İÇİN ÖNERİLER:

· Çocuğa odaklanın!

· Karar verme sürecini paylaşın!

· Sorunlara çözüm üretmeyi hedefleyin!

· Tüm üyeler için rahat, çekici ve kendilerini ifade edebilecekleri bir ortam hazırlayın!

· Herkesin bakış açısına ve görüşüne değer verin!

· Çocuğun geleceği ile ilgili iyimser ve olumlu yaklaşımlarda bulunun!

· Bireyi ve aileyi sürece katın!

· Kullanımı kolay bir format geliştirin!

· BEP yazarken BEP’ in uygulanmasında görev alacakların mutlaka sürece katılmış olmalarına özen gösterin!

· BEP yazımında açık ve anlaşılır bir dil, kısa ve öz ifadeler kullanın!

· Yapılabilecekler konusunda gerçekçi olun!

· Tüm toplantılarda kayıt tutun!

· BEP’ in bir ekip işi olduğunu unutmayın!

· Tüm formları saklayabileceğiniz ve bilgileri kaydedebileceğiniz bir BEP dosyası oluşturun!
 
ilköğretimde çalışıyorum hocam hiç konuşmayan alt ıslatma problemi olan zeka yaşı 3 takvim yaşı6 olan bir öğrencim var planımın çok sağlıklı olduğunu düşünmüyorum kendi çapımda hazırladığım bir plan ehil kişilerce hazırlanmış bir plan görmek kuşkularımı yok edecektir diye düşünüyorum şimdiden teşekkür ediyorum
 
Planınızı yayınlar mısınız?
 
Öncelikle bakmanız gereken bu çocuk kaba ve ince motor becerilerini kazanmış mı? Muhtemelen büyük çoğunluğunu yapıyordur(kaba motor) İnce motoru destekler yanında bilişsel gelişimide alırsınız.Zeka yaşı 3 ise eğer öncelikle eşleme becerilerinden başlamalısınız. Büyük bir ihtimal eşleme becerileri yoktur. Zaten eşleme becerilerini kazanması sizin uzun dönemli hedefiniz olur. Alt ıslatma konusunda yapabileceğiniz birşey yok.
Oturupta BEP hazırlamanıza gerek yok. Bir kağıda kendinizin anladığı gibi yazmanız yeterli. Önemli olan becerileri veririken izlemeniz gereken yol ve sıra.

Dediğim gibi bilişselde öncelikle eşleme becerileri ile başlayın. Bunların kısa dönemli hedeflerini size yazıyorum

Uzun Dönemli Hedef

Eşleme yapar



Kısa Dönemli Hedefler

Gerçek nesne ile gerçek nesneyi eşler.
Gerçek nesne ile resimli kartı eşler.
Resimli kart ile resimli kart eşler.

Aynı olan renkleri eşler.
Aynı büyüklükte olan nesneleri eşler.
Aynı şekilleri eşler.
Nesneleri gruplar.
Örüntü oluşturur.

Mavi renkle yazdığım kısa dönemliler ilk yapmanız gerekenler. Diğerlerini verebilmeniz için renk ve şekil kavramlarınıda çocuğun bilmesi gerekiyor ama bunlar büyük-küçük kavramından sonra başlanırsa iyi olur. Renkleri şekilleri es geçiyorum. Çünkü bunlar o çocuğun ancak bir senede yapabilecekleri. Baktınız iyi gidiyor; hemen kırmızı renge başlayabilirsiniz.
 
Bizdeki Sıralama :
Eğitsel işlevde bulunma düzeyi :
Öz Bakım Becerileri
Gereksinimleri

Bilişsel Gelişim Becerilerinden;

Kavram Becerileri
Gereksinimleri

İçerik Çözümleme Becerileri
Gereksinimleri

Matematik Becerileri
Gereksinimleri

Psikomotor Gelişim Becerileri
Gereksinimleri


Dil Gelişim Becerilerinden;

Alıcı Dil Becerileri
Gereksinimleri

İfade Edici Dil Becerileri
Gereksinimleri:


Sosyal Gelişim Becerileri
Gereksinimleri

Uzun dönem ve kısa dönemli amaç bildirimleri
U.D.A.lar ve K.D.A. lar.
Bunları uzun ve ayrıntılı yazarsanız iyi olur.
 
Bilişsel gelişim evrelerinde kavram becerilerinden önce eşleme becerile gelmez mi?
 
sizin kurumda değişik yapılıyor olabilir.En başından belirttiğim gibi her kurumda farklılık gösterebilir.

Eşleme v.s. kavram becerileri içine yazılıyor.Örneğin bizde :
Bilişsel Gelişim Becerilerinden;
Kavram Becerileri ile ilgili Olarak; Çevresindeki değişik renkte nesne ve nesne resimlerinin saklı olanı bulabilmekte üstündeki örtüyü kaldırabilmektedir.

Gereksinimleri: Resim-resim eşleyebilme,yüz organlarından el ayak başını giysilerden şapka ayakkabı mont pantolon kazak kullandığı nesnelerden bardak oyuncak ayı v.b. hayvanlardan kedi köpek,kuş meyvelerden elma,taşıtlardan araba ,otobüsü gösterip isimlendirmeye gereksinimi vardır.

Bizdeki sıralama yukarıdaki gibidir bunlar ana başlıklardır.Eşleme diye bir ana başlık yok.O ana başlığın altında.Sen eğitsel işlevde bulunma düzeyi diye bir forum dolduruyorsan paylaşırsan sevinirim.Çeşitlilik her zaman güzel olur.
 
Eşleme becerileri diye bir ana başlık vardır. Bu kavramlardan farklıdır.Bahsettiğim beceri sıralaması küçük adımlara göre, kurumun kendi hazırladığı bir taslak değil. Bizim eğitim planımız buna göre hazırlandı.

EŞLEME BECERİLERİ

"Gerçek nesne ile gerçek nesneyi eşler.
"
"Gerçek nesne ile resimli kartı eşler.
"
"Resimli kart ile resimli kart eşler.
"

"Aynı olan renkleri eşler.
"
"Aynı büyüklükte olan nesneleri eşler.
"
"Aynı şekilleri eşler.
"
"Nesneleri gruplar.
"
"Örüntü oluşturur.
"
ZIT KAVRAMLAR
"Gerçek nesne ve resimli kartlar arasından büyük olanı ayırt eder.
"
"Gerçek nesne ve resimli kartlar arasından küçük olanı ayırt eder.
"

Bu şekilde devam eder. Elimizdeki küçükm adımlar kaynağı bu şekilde söylüyor.


Eşleme becerileri

Taklit becerileri

Nesne sürekliliği bunlar kavramlardan ayrılıyor.

Bizim kavram dediğimiz noktada şekiller,renkler ve zıt kavramlar giriyor.
 
Bu yayınladığınız eğitisel işlevde bulunma düzeyi formumu başlığında öylemi yazıyor.?Nesne eşleme sırası ile ilgili bir sorunumuz yok.
Nesne eşleme sırası ile ilgili bir konu paylaşmıyoruz.
Konuya dönerseniz sevinirim
 
Evet öyle yazıyor. Bilişsel becerilerin ana başlıkları;

1. Nesne sürekliliği

2. Taklit becerileri

3. Eşleme becerileri

4. Zıt kavramlar

5. Renkler

6. Şekiller

Bunlar daha sonra kendi aralarında kısa dönemlere ayrılıyorlar.
 
Bilişsel beceriler ana başlığı altında bulunan kavram becerilerinde bunların hepsini alıyoruz.Kurumunuz alır yada almaz.Her kurumun değişiklik gösterdiğini baştan beri belirtiyorum.
1. Nesne sürekliliği

2. Taklit becerileri

3. Eşleme becerileri

4. Zıt kavramlar

5. Renkler

6. Şekiller

Uzun dönem ve kısa dönem amaçlarda ise yazdıgın uzun dönemli amacı kısa dönemli amacın en son maddesi olarak tekrar yazmalısın.
Tüm bepi eğitsel işlevde bulunma düzeyi ile birlikte yayınlarsan tüm arkadaşlarımız bilgi edinebilir.
 
arkadaşlar ölçüt bağımlı ölçü aracınız varsa birkaç örnekle bana yardımcı olurmusunuz şimdiden teşekkürler
 
arkadaşlar konuya dönmelıyım bu çocuk nasıl devam edebılırkı bahsettığınze göre akranlarından çok gerıde bu çocuğun kaynaştırmada ne işi var
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst