Anne sütü ağrıyı da kesiyor!

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan suyunsesi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 1:10
Puanları 16
Solutions 0
Katılım
9 May 2006
Mesajlar
729
Tepki Skoru
0
Puanları
16
Yaş
45
Konum
suyunsesi
@suyunsesi
Anne sütünün faydalarına bir yenisi daha eklendi. Anne sütüyle beslenen bebek ağrıyı daha az hissediyor.
Yeni doğan bebekler üzerinde yapılan araştırmalar eski metotları yeniden gün ışığına çıkarıyor. Kan alınırken iğnenin verdiği acının hafifletilmesi üzerine yapılan araştırmalarda, anne sütüyle beslenen bebeklerin, kundaklanan, sakinleştirici veya plasebo verilen bebeklere oranla daha az acı çektiği gözlendi.

Anne sütünün yeni doğan bebekler için en etkili doğal ağrı kesici olduğu araştırmalarla saptandı.

Araştırma kapsamında yeni doğan bebeklerden kan alırken iğnenin ne kadar acı verdiği ölçülmeye çalışıldı ve anne sütü ile beslenen bebeklerin biberonla beslebeb bebeklere kıyasla daha az acı hissettiği saptandı.

Bin bebek üzerinde yapılan araştırmada, uzmanlar ağrı derecesini bebeklerin kalp atışlarındaki ve nefes alışlarındaki değişikliklerle, kan alındıktan sonraki ağlama süresine bakarak tespit etti.

Uzmanlara göre anne sütü içerdiği kimyasallar nedeniyle doğal ağrı kesici endorfin hormonu salgılanmasını tetikleyip ağrıyı hafifletiyor.

Bir başka teori ise anne sütüyle beslenen bebeklerin anneleriyle yakın temasta olmalarının verdiği huzurun ağrı hissini hafiflettiği.
 
merhaba , anne sütünün faydalarına her geçen gün yenisi eklenebilir gerçekten faydalı.Bu aralar çocuk maması reklamlarında da kullanıyorlar ama bence hiçbir şey anne sütünden daha faydalı değildir...paylaşımın için teşekkürler...
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst