Akıl ve Zekâ Oyunları-5

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Nihal EROĞLU
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Okuma süresi: 2:51

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Puanları 38
Solutions 0
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
26
Puanları
38
Konum
www.balikesirpedagog.com
Web sitesi
www.balikesirpedagog.com
@Nihal EROĞLU
Etkinlik Adı – İçeriği: Akıl ve Zekâ Oyunları-5 (Akıl ve Zekâ Oyunu, Renkler, Kaygan-Pütürlü, Ağır-Hafif, Az-Çok)

Etkinlik Çeşidi : Matematik, Hareket ve Okuma Yazmaya Hazırlık (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

BG: K4:
Nesneleri sayar. (İleriye/geriye doğru birer birer ritmik
sayar. Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler. Sıra bildiren
sayıyı söyler.)

K6: Nesne veya varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. (Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder, eşleştirir. Nesne/varlıkları
dokusuna göre ayırt eder, eşleştirir.)

K7: Nesne veya varlıkları özelliklerine göre gruplar. (Nesne/
varlıkları miktarına göre gruplar.)

K9: Nesne veya varlıkları özelliklerine göre sıralar. (Nesne/
varlıkları miktarlarına göre sıralar.)

MG: K3: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar. (Bireysel ve eşli olarak nesneleri kontrol eder. Küçük top ile omuz
üzerinden atış yapar. Atılan topu elleri ile tutar. Duran topa
koşarak gelip ayakla vurur. Küçük topu tek elle yerden yuvarlar.
Raket/sopa ile sabit topa vurur. Topu olduğu yerde ritmik olarak
sektirir.)

MATERYALLER: Farklı renk, ağırlık ve miktarda top çeşidi, raket, boya kalemleri

SÖZCÜKLER: Doku, lastik

KAVRAMLAR: Duyu: Kaygan-pütürlü Miktar: Az-çok

ÖĞRENME SÜRECİ
• Sınıfa elde dokunmuş bir Türk kilimi getirilir.
• Farklı boyut ve ağırlıktaki toplar çocuklarla incelenir. Bazı toplardan iki bazılarından üç adet olmalıdır (stres topları ya da lastik
top vb).
• Topların sayıları, ağırlıkları ve dokuları incelenir. Çocuklarla
topları miktarlarına, dokularına göre sıralama, gruplama çalışmaları yapılır.
• En az, en çok olan toplar bulunur.
• Kaygan ve pütürlü zeminler ve eşyalarda örnekler bulunur.
• Çocuklar eşleştirilir. Her eş kendine oynamak istediği bir top
seçer.
• Omuz üzerinden atış yapma, raketle topa vurma, ayakla vurma, yerde yuvarlama ritmik olarak saydırma hareketlerini her eş
kendi topuyla yapması için yönlendirilir.
• Renklerle sudoku oyununa geçilir.
• Her satır ve sütunda renkler yalnızca bir kere yer aldığı gibi
renklerin bloklarda da bir kere yer alması gerektiği çocuklara hatırlatılır.
• Çalışmalar gerekli ipuçları verilerek tamamlanır.

DEĞERLENDİRME
• Hangi topları inceledik?
• Hangi top çeşidinden en çok vardı? Kaç tane?
• Hangi top çeşidinden en az vardı? Kaç tane?

AİLE KATILIMI
• Ailelere renklerle sudoku örnekleri gönderilebilir. Çocuklarıyla
çözmeleri istenebilir.

UYARLAMA
• Sınıfta üstün yetenekli olan bir çocuk varsa, erken bitirme
durumunda seviyesi zorlaştırılmış yeni sorular verilebilir.

DESTEKLENEN DEĞERLER
• Sabır
Sudoku, çocuğun odaklanmasını gerektiren bir çalışma olduğu
için bu süreçte tamamlama çabasına vurgu yapılarak sabır değeri desteklenmelidir.

ÖNERİLER
• Etkinlik öncesinde dört renkten oluşan renklerle sudoku çalışılmalıdır (Akıl ve Zekâ Oyunları-3).
• Raketin bir adet olma durumunda eşlere sıra ile fırsat verilebilir veya karton rulolarla çalışma yapılabilir

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 

Hoşgeldin!

Sitemize hoşgeldiniz, avantajlardan yararlanmak için kayıt olabilirsiniz.

Kayıt Ol!

23 Yıldır Sizlerle

23 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Geri
Üst