Zihinsel gelişimin % 70'i altı yaşa kadar gerçekleşir. Bu dönem ne kadar verimli geçerse çocuk ilerleyen yıllarda ve tüm hayatı boyunca o denli başarılı ve mutlu olur. Bizim amacımızda başarılı ve mutlu bireyler yetiştirmek.
Ne biliyorsam hepsini anaokulundan öğrendim. Nasıl yaşayacağım, neler yapacağım, nasıl biri olacağim konusunda bilmem gereken ne varsa, ben hepsini anaokulundayken öğrendim. Erdem denilen şey, dağın tepesindeki eğitimde değil, yuvadaki oyun havuzundaki kum yığınının içinde. İşte öğrendiğim şeyler: Herşeyi paylaş... Hak yeme kimseye vurma... Aldığını yerine koy... Kendi dağıttığını topla... Sana ait olmayan şeyi alma... Birini incitirsen özür dile... Yemekten önce ellerini yıka... Tuvaletten çıkarken sifonu çek... Fırından yeni çıkmış bisküvi ile sıcak süt sağlıklıdır... Dengeli bir hayat sür... Her gün biraz eğlen, biraz düşün, biraz resim yap, biraz şarkı söyleyip dans et, biraz oyna, biraz da çalış... Dünyaya çıktığında trafiğe dikkat et, el ele tutuş, bir arada ol. Mucizenin farkına var Ufacık cam kaptaki, o minik tohumu düşün, kökleri aşağıda, gövdesi yukarıya uzanıyor. Kimse bunun nasıl ve neden olduğunu bilmiyor ama hepimiz öyleyiz.
Japon balıkları da, beyaz fareler de, hatta cam kaptaki mini tohum da... Hepsi ölüyor, biz de öyle... İlk gördüğün resimli kitaplardan öğrendiğin ilk kelimeyi hatırla, kelimelerin en büyüğünü... BAK ... Bilmeniz gereken herşey bu yazılanlarda vardır: altın kurallarda, temel sağlık koşulları da, ekoloji de, politika da, eşitlikten sağduyulu yaşam da. Şu maddelerden herhangi birini alın, genişletip süslü sözlerle bezeyin, aile hayatınıza, işinize, devletinize, dünyanıza uygulayın... Doğru, sarih ve sağlam olduğunu göreceksiniz. Hepimiz yani bütün dünya öğleden sonra saat üçte taze bisküvi yiyip süt içtikten sonra battaniyemizin altına kıvrılıp bir uyku kestirseydik dünyamız ne kadar daha iyi bir dünya olurdu, düşünebiliyor musunuz!
Ya da hükümetlerimizin bir temel ilkesi olsaydı, aldıklarını hep yerine koysalardı ve kendi dağıttıklarını kendileri toplasalardı. Ayrıca kaç yaşına gelmiş olursanız olun, dünyaya çıktığınızda el ele tutuşup bir arada yürümek de hala en iyi şeydir.
Ne biliyorsam hepsini anaokulundan öğrendim. Nasıl yaşayacağım, neler yapacağım, nasıl biri olacağim konusunda bilmem gereken ne varsa, ben hepsini anaokulundayken öğrendim. Erdem denilen şey, dağın tepesindeki eğitimde değil, yuvadaki oyun havuzundaki kum yığınının içinde. İşte öğrendiğim şeyler: Herşeyi paylaş... Hak yeme kimseye vurma... Aldığını yerine koy... Kendi dağıttığını topla... Sana ait olmayan şeyi alma... Birini incitirsen özür dile... Yemekten önce ellerini yıka... Tuvaletten çıkarken sifonu çek... Fırından yeni çıkmış bisküvi ile sıcak süt sağlıklıdır... Dengeli bir hayat sür... Her gün biraz eğlen, biraz düşün, biraz resim yap, biraz şarkı söyleyip dans et, biraz oyna, biraz da çalış... Dünyaya çıktığında trafiğe dikkat et, el ele tutuş, bir arada ol. Mucizenin farkına var Ufacık cam kaptaki, o minik tohumu düşün, kökleri aşağıda, gövdesi yukarıya uzanıyor. Kimse bunun nasıl ve neden olduğunu bilmiyor ama hepimiz öyleyiz.
Japon balıkları da, beyaz fareler de, hatta cam kaptaki mini tohum da... Hepsi ölüyor, biz de öyle... İlk gördüğün resimli kitaplardan öğrendiğin ilk kelimeyi hatırla, kelimelerin en büyüğünü... BAK ... Bilmeniz gereken herşey bu yazılanlarda vardır: altın kurallarda, temel sağlık koşulları da, ekoloji de, politika da, eşitlikten sağduyulu yaşam da. Şu maddelerden herhangi birini alın, genişletip süslü sözlerle bezeyin, aile hayatınıza, işinize, devletinize, dünyanıza uygulayın... Doğru, sarih ve sağlam olduğunu göreceksiniz. Hepimiz yani bütün dünya öğleden sonra saat üçte taze bisküvi yiyip süt içtikten sonra battaniyemizin altına kıvrılıp bir uyku kestirseydik dünyamız ne kadar daha iyi bir dünya olurdu, düşünebiliyor musunuz!
Ya da hükümetlerimizin bir temel ilkesi olsaydı, aldıklarını hep yerine koysalardı ve kendi dağıttıklarını kendileri toplasalardı. Ayrıca kaç yaşına gelmiş olursanız olun, dünyaya çıktığınızda el ele tutuşup bir arada yürümek de hala en iyi şeydir.