ETKİNLİĞİN ADI: FEN VE DOĞA ETKİNLİĞİ TARİH:19.05.2011
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: AĞIR OLANI BULALIM
KAVRAM: AĞIR-HAFİF KAVRAMI
YAŞ: 5–6
SÜRE: 20–25 dk
MATERYALLER: Oyun hamuru, çakıl taşları, değişik boyutlarda ayakkabılar, değişik uzunluklarda çubuklar, pamuk topakları.
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: GÖSTERİP YAPTIRMA, SORU CEVAP
GELİŞİM ALANI: BİLİŞSEL ALAN.
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
BİLİŞSEL ALAN:
Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme.
Kazanımlar
1. Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
2. Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme.
Kazanım2. Dikkatini nesne / durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme.
Kazanım 4. Varlıkları miktarlarına göre gruplar.
ÖĞRENME SÜRECİ:
Oyun hamuru ve terazi çocuğun boyuna uygun bir masaya yerleştirilir. Çocuğa her seferde bir tutam hamur alması ve top şeklinde yuvarlaması söylenir. Topları terazinin gözlerine yerleştirsin. Çocuğa terazinin bir gözünün diğer gözünden aşağıda olduğu gösterilir ve bunun o gözdeki topun daha ağır olduğu anlamına geldiği anlatılır. Daha sonra irili ufaklı toplar yaparak iki gözü dengede tutmaya çalışması istenir.
Hamurla yeterince oynadıktan sonra aynı işlemi diğer malzemeler ile yapması istenir. Örneğin; bir göze çakıl taşlarını diğer göze pamukları koymasını ya da pamuklarla yaptığı hamur toplarını kıyaslaması istenebilir. Daha sonra tarttığı bütün nesnelerden hangisinin en ağır hangisinin en hafif olduğunu söylemeleri istenir.
DEĞERLENDİRME:
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: AĞIR OLANI BULALIM
KAVRAM: AĞIR-HAFİF KAVRAMI
YAŞ: 5–6
SÜRE: 20–25 dk
MATERYALLER: Oyun hamuru, çakıl taşları, değişik boyutlarda ayakkabılar, değişik uzunluklarda çubuklar, pamuk topakları.
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: GÖSTERİP YAPTIRMA, SORU CEVAP
GELİŞİM ALANI: BİLİŞSEL ALAN.
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
BİLİŞSEL ALAN:
Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme.
Kazanımlar
1. Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
2. Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme.
Kazanım2. Dikkatini nesne / durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme.
Kazanım 4. Varlıkları miktarlarına göre gruplar.
ÖĞRENME SÜRECİ:
Oyun hamuru ve terazi çocuğun boyuna uygun bir masaya yerleştirilir. Çocuğa her seferde bir tutam hamur alması ve top şeklinde yuvarlaması söylenir. Topları terazinin gözlerine yerleştirsin. Çocuğa terazinin bir gözünün diğer gözünden aşağıda olduğu gösterilir ve bunun o gözdeki topun daha ağır olduğu anlamına geldiği anlatılır. Daha sonra irili ufaklı toplar yaparak iki gözü dengede tutmaya çalışması istenir.
Hamurla yeterince oynadıktan sonra aynı işlemi diğer malzemeler ile yapması istenir. Örneğin; bir göze çakıl taşlarını diğer göze pamukları koymasını ya da pamuklarla yaptığı hamur toplarını kıyaslaması istenebilir. Daha sonra tarttığı bütün nesnelerden hangisinin en ağır hangisinin en hafif olduğunu söylemeleri istenir.
DEĞERLENDİRME: